Garantie en retourneren
Ruilen, Repareren of Retourneren
In het kader van de ‘Wet Kopen op Afstand’ heeft de consument bij het doen van aankopen via Internet recht op een 'afkoelingsperiode' van 14 dagen na aflevering van het product.
In deze periode mag het product slechts in die mate uitgepakt of gebruikt voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden.
Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan de ondernemer retourneren. Voor het retourneren van de bestelling zijn de retourkosten voor uw rekening.
DijkmanMuziek accepteert uitsluitend retourzendingen van artikel en/of artikelen indien:
o Het apparaat en/of instrument is aangekocht via onze web shop
o Het apparaat en/of instrument geheel compleet, indien mogelijk de originele verpakking en in originele staat is.
o Het apparaat en/of instrument schoon is.
o Het apparaat en/of instrument niet gebruikt is geweest.
o De bijbehorende materialen, voor zover van toepassing, volledig aanwezig zijn, en zich indien mogelijk bevinden in de originele verpakking. Hetgeen ook geldt voor de originele handleidingen en meegeleverde accessoires.
Uitgesloten van ruiling of restitutie zijn:
- Software waarvan de verzegeling verbroken is of de verpakking geopend is, danwel geïnstalleerd of geregistreerd is.
- Artikelen die om hygiënische redenen niet geruild kunnen worden zoals oordopjes, in-ear hoofdtelefoons,headsets en hoofdtelefoons waarvan het plastic zegel is verbroken of verwijderd, blaasinstrumenten en dergelijke.
- Artikelen die gebruikt, beschadigd of incompleet zijn.
Dijkmanmuziek behoudt het recht om geretourneerde producten die niet voldoen aan de vermelde voorwaarden te weigeren. In dit geval blijft het product jouw eigendom of wij crediteren slechts een gedeelte van het factuurbedrag.
Dijkmanmuziek zal uw aankoopbedrag retourneren, uiterlijk 14 dagen na ontvangst.
Retourprocedure
Neem de volgende stappen om een product te retourneren:
Meld uw retour eerst aan via ons retourformulier.
Retourformulier digitaal, klik hier.
[U kunt ons dit ook telefonisch doorgeven, dan regelen wij het direct administratief af. Uw ordernummer heeft u hierbij nodig].
Vul het retourformulier nauwkeurig en volledig in, zodat wij de retouropdracht op de juiste wijze kunnen behandelen;
Bij de retourzending een volledig ingevuld retourformulier bijvoegen.
Zorg voor een geschikte verpakking dat de orginele verpakking niet beschadigd.
Stuur de retourzending via een PostNL servicepunt op naar:
In alle gevallen dien je de retourzending voldoende gefrankeerd naar ons op te sturen. Ongefrankeerde pakketten of onder rembours opgestuurde pakketten worden niet door ons geaccepteerd.
Bewaar het verzendbewijs zorgvuldig.
Na ontvangst van de retourzending, ontvang je een bevestiging per e-mail.
DijkmanMuziek B.V.
afdeling webshop
Rozengracht 115
1016 LV Amsterdam
De kosten en het risico van het retourzenden zijn te allen tijde voor rekening van de klant.
Garantie
Mocht uw product binnen de garantieperiode defect raken, dan kunt u natuurlijk op ons rekenen. Op al onze producten is de garantietermijn van de leverancier van toepassing.
Het defecte artikel wordt hersteld door de betreffende leverancier.
Vanaf 2014 zijn al uw aankopen bij DijkmanMuziek voor minimaal 2 jaar gedekt.
Bij producten met meer dan 2 jaar fabrieksgarantie geldt de garantie van de fabrikant. (b.v. Roland 3 tot 10 jaar, Taylor 12 jaar).
Het is belangrijk dat een instrument goed wordt onderhouden. Voor een niet goed uitgevoerd onderhoud kunnen wij noch de fabrikant iets doen.
Gitaren en gitaarversterkers worden eerst nagekeken door onze eigen reparateur. Hierbij zullen wij uiteraard er alles aan doen om de herstelling zo vlot mogelijk te laten verlopen.
Uitgesloten van garantie
De volgende schadegevallen zijn uitgesloten van garantie:
-Schade als gevolg van ondeugdelijk gebruik;
-Vocht- of waterschade;
-Gebroken displays en schermen;
-Schade bij gebruiksartikelen, zoals lampen (maatbouw), flightcases, software, dvd`s, cd`s, software pakketten en kabels (wel op fabrieksfouten).
-Schade bij producten met hygiëne voorschriften als Alphine gehoorbescherming, In Ear monitoring en hoofdtelefoon die reeds gebruikt zijn.
Indien er sprake is van een defect binnen de garantietermijn
- Meld ons de retourzending bij afdeling webshop
- Download het retourformulier en omschrijf duidelijk de klacht hierin
Of u kunt het artikel in één van onze winkels langsbrengen en ter reparatie aanbieden.